lördag, april 14, 2007

Ni andra får stanna hemma

Stackars mamma fick åka runt hela Svågertorps samlade butiker med mig under förmiddagen i jakt på balkongattiraljer. Saker och ting börjar nu ljusna. Mindre bord och hylla till krukor var det primära, det blev ett större men mycket snyggare bord, två stolar och en beställd hylla i precis rätt mått för vår lilla vägg. Ledig yta på balkongen är nu i princip nere på noll och fler ockupanter än vi själva förmodligen omöjligt - det blir inga gäster för oss i år (men en förtjusande miljö istället). Fick också haffat in fröer och ett litet växthus så imorgon är det jag som sätter persilja, plocksallat och rucola medan min käre make oljar möblerna. Släpp fångarne loss, det är vår!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Satte faktiskt fröer till gul lök som jag inte hoppades mycket på, men baske mig om det inte börjat frodas. Min persilja pallade tyvärr inte trycket, och den hade jag haft höga förhoppningar om. Er balkong torde bli fantastisk!

Anonym sa...

Ah vad mysigt det ser ut! Säkert att man inte får plats på ett hörn för en fika om man tar hembakt med sig?

Anonym sa...

Det blev juh supersnyggt!