onsdag, april 11, 2007

LdB FC Malmö - vilket skämt

LdB Football Club Malmö. Normalt sett hade jag gått i taket bara för att man valt att på engelska beskriva sig som "Football club" - herreguuuuud vad jag avskyr sådant - men bara tanken på att Malmö FF, laget som matchat så fantastiska spelare som Lena Videkull, Elisabeth Leidinge, Annika Nessvold, Bonnie Madsen, Malin Lundgren, Eva Zeikfalvy, Anna Wällersten och Ing-Marie Olsson, klubben som har fem SM-guld i träningsväskan, inte längre existerar - är bara så sorgligt. Och att byta namn till LdB... nej, det är för hemskt för att prata om. Ömkan är allt jag känner och desperation är allt jag luktar.
Fritt fram för alla som vill skämta om damfotboll, dörren är vidöppen.

5 kommentarer:

Windstorm sa...

Jag är säker på att namnbytet var klart att lanseras redan vid månadsskiftet, men sedan insåg de att de inte kunde släppa nyheten allt för nära inpå 1:a april.

Tragikomiskt.

Anonym sa...

Klubbmärket är väl iaf ett skämt, eller?!!

Anonym sa...

Jag skrattade hejdlöst när jag läste om ett fotbollslag som hette Panos Ljungskile.
Idag gråter jag (och jag är inte ens ett smack intresserad av fotboll).

Anonym sa...

Katastrof. Men det kunde varit värre.

Yes Diskmedel FC.
Libresse Seniorbindors Fotbollsklubb.
Jehovas fotbollsvittnen.

Mitt redan väldigt begränsade intresse av damfotboll fick sig precis en ytterligare knäck...

A N N I K A sa...

Men jisses. Say it isn't so!? Jag som nästan fått J att erkänna att damfotboll är en riktig sport. Tror nästan han hade slutat dra historien om när hans polares sons 14-åringslag mötte nåt toppdamlag här i Ståkkålm och spöande damerna med typ 10-1. "Och det var bara 14-åriga killar mot proffsdamer, det säger ju en del om tjejer som spelar fotboll". Kan jag med hedern i behåll fortsätta hävda att det säger något om hans idiotiska attityd snarare?