torsdag, juni 08, 2006

VM-elvan

Högerbacken? Jag sade Alexandersson för flera månader sedan och det finns ingen anledning att ändra. Han kommer att bli bättre och bättre i takt med att han kommer in i positionsspelet. Kan faktiskt bli hur bra som helst tror jag - och med två bolltekniska ytterbackar får Sverige ett mer varierat spel.

Kim eller Anders? Tja. Jag tror på Kim Källström, mest för att han kommer från en framgångsrik säsong i ett franskt topplag och har ett annat tempo i kroppen. De allsvenska matcher jag sett i år har i flera fall kunnat jämföras med Korpen. Anders Svensson måste ha tappat på hemflytten. Helt klart dock; det gäller att bestämma sig och sedan hålla fast vid det. Både Anders Svensson eller Kim Källström behöver grundmurat förtroende för att spela som bäst.

Zlatans form? Ah. Vem bryr sig om hur bra han är på träningar eller i matcher som betyder något? Zlatan kommer att vara Zlatan. Herregud vad det räcker.

54 timmar kvar till avspark mot Trinidad & Tobago.

Hu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har ett svagt minne av att jag har suttit på en bar i Prag och sett Sverige spela mot England (tror jag det var)med nunnorna för ett antal år sedan. Det var någon fotbollskunnig som bland nunnorna som kommenterade hur kass Alexandersson var - byt ut honom! Undrar vem det var.....