måndag, juni 26, 2006

Dålig stil av statliga televisionen

Såg de tre sista avsnitten av Vita Huset säsong 6 (jag äääälskar att ha avsnitt inspelade så att njutningen varar längre) och visst, serien är inte riktigt lika skarp i replikskiftet, inte riktigt lika överväldigande grym - men det är fortfarande en av världens bästa serier. Avslutningssäsongen, där vi får veta om Josh lyckas lotsa fram Matt Santos till ny president, sänds i SVT - år 2007!
Hallå? Serien är sänd i USA, det finns material att köpa in, men nej nej, i sann SVT-anda väntar vi tills alla glömt bort hur förra säsongen slutade innan vi visar fortsättningen.

Sopranosälskare har nu väntat i över ett år på nya avsnitt och får allt vänta ett par månader till. Nu gör de samma sak med Vita Huset. Det är så dåligt att jag nästan blir tårögd.

Och så ska de lägga ner Dokument Utifrån också, men sända nyinspelad Svensson Svensson.
Ja herregud.

1 kommentar:

Lisa sa...

Det är ju det jag säger! Ge mig lite skivor så bränner jag säsong sju till dig.