onsdag, juni 28, 2006

TV4 tar sig Ton(e)

Alltså, jag hade inte tänkt engagera mig i debatten Tone Bekkestad vs TV4 men signaturen "W" i dagens Kvällsposten förtjänar verkligen att citeras.

Först: jag tycker verkligen inte att TV4 kan sitta på några höga moraliska hästar i den här frågan. En kanal som utan skrupler sänt ett program som Paradise Hotel har väl ingenting annat än en spann skit att ösa ur. Sedan kan man, för Tone Bekkestads del, alltid ifrågasätta varför man väljer att figurera i ett sammanhang som Slitz. Eller varför man vill sprida ut sin halvnakna kropp för världen. Man kan till och med tycka att hennes försvar, att hon inte trodde att just de bilderna skulle publiceras, är både naivt och korkat. MEN. Som sagt. TV4 är knappast rätt mun att kritisera.

Flera tittare och läsare och ja, rätt många människor överhuvudtaget verkar det som, har reagerat mot detta. Signaturen "W" sms:ar idag in sin säkert välmenande åsikt till Kvällsposten. Som följer:

"Hade jag varit Tone så hade ja f-n sagt upp mig från TV4. Den tjejen får ju jobb var som helst där hon skulle trivas lika bra. Resevärd, flygvärdinna?"

Inga kommentarer: