tisdag, januari 02, 2007

Inte konstigt att jeansen sitter tight

God Jul, gott slut, god fortsättning och gott nytt år!
Eftersom vår dator med perfekt timing valde att lägga av redan lillejulafton har jag inte satt min fot på internet över julledigheten. Vilket kanske var nödvändigt. Eller rätt trist. Struntsamma, konstigt kändes det i alla fall - det måste vara det längsta uppehållet från internet och datorer jag haft sedan 1999. Well.
Nu skulle man kanske kunna förvänta sig att listgalningen i mig ändå funnit sin väg runt detta och nu kan rapa upp alla årets bästa skivor, filmer, böcker, upplevelser och annat. Så icke. Jag har inte ägnat det en tanke. Ledighet, på min ära! Men det kommer, det kommer. Senare i veckan. Eller så.
Julen var självklart god och trevlig. Traditionellt julbord på själva aftonen tillsammans med pappa, farmor, faster och kusiner. Och kusinbarn, förresten. Det var mysigt. Vi har trevlig släkt. Hos mamma dagen efter böjds det kalkon, denna underbara skapelse. Plus liiite julbord. En trevlig kväll, med spel och familjen samlad. Men magen mådde inte helt bra dagen efter, två dagars frosseri brukar inte skapa de bästa förutsättningarna för det. Tur då att vi fick några dagars respit innan bilen styrde mot Abbekås och rådjurssadel hos svärföräldrarna.
Julklappar då? Dollares, of course - bara två månader kvar (lite drygt) till bröllopsresan i N.Y. Böcker, skiva, presentkort till espressomaskin, underkläder, strumpor... Bara bra saker, jag är mycket nöjd. I år blir ett bokår, jag känner det på mig (igen).
Så - ut med det gamla, in med det nya. Och bort med ett par kilon julmat. No probs.

Inga kommentarer: