torsdag, december 21, 2006

Damlandslaget tappar profiler

Malin Moström lägger av, liksom Linda Fagerström och Anna Sjöström. Tre landslagsprofiler, alla i min ålder, tackar för sig och satsar på civil karriär. Givetvis är Moströms besked det tyngsta, inte minst för landslaget. Sverige har ingen spelare med samma egenskaper och av samma kaliber, det finns ingen som kan axla hennes mantel. En dimension av spelet kommer att förloras.
För mig personligen känns det lite märkligt att plötsligt tillhöra en generation som börjar tacka för sig.
Det påminner mig också om att jag inte varit på en enda dammatch under 2006. Det är första gången det händer sedan mitt flicklag var bollkallar på Malmö Stadion vid tolv års ålder (1990), MFF tog för övrigt guld då och Lena Videkull var stor dominant. Hon spelar i mitt korplag numera.
Tiden går.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va? Mia har nåt att säga om fotboll? Det kan inte stämma. Nä, mycket riktigt. Jag är bara här för att meddela att jag utmanat dig, och för att önska dig och din skönsjungande make ett gott nytt år.