tisdag, december 19, 2006

Julklappar, skivor, Tunes - och Vita Huset

Handlade de sista julklapparna idag men det var än en gång, trots att Malmö Stad gjort underverk med ljussättning av centrum, svårt att känna någon sorts julstämning med åtta grader varmt och grå himmel. På kvällarna går det, men i dagsljus (eller ja, ljus/dunkel - whatever) är det svårt. Trots allt skönt dock att vara färdig med klapperiet, detta min enda negativa stress inför jul. Ge mig ett julbord att ordna, en pyntning att sätta fram, en gran att klä - men inte denna kramp av idétorka, inte denna oro för falska leenden och menande blickar (alltså, det har aldrig hänt - men man fruktar det ändå). Nu är de bestämda, köpta och avklarade. Ingen återvändo.
Sjävklart passade jag också på att komplettera hyllorna med ännu några av årets skivor. Ebba Forsbergs självbetitlade och Moneybrothers svenska coverprojekt "Pengabrorsan" (usel titel) fick räcka för dagen, men det kan mycket väl bli några till när vi nu avslutat Angels-diskussionerna (låtlista kommer självklart snart att läggas ut på en blogg nära dig) och jag gått in i nästa fas - Tunes 2006 (min egen samling - med låtar som inte fick plats på Angels, inte passade in eller bara glömdes bort). Inte lika svettframkallande som förberedelserna inför Angels men så får jag också bestämma allt själv. Det gör knappast konkurrensen mindre. Eller skivan sämre. Men. Ja. Även denna låtlista kommer (men det dröjer till efter jul, det är mycket nu).
Anyways, väl hemma kunde jag givetvis inte låta bli att börja på första säsongen av Vita Huset. Det var ju tänkt att bli den stora avkopplingen under stundande julledighet, men jag... saknade dem. Det var så vemodigt att se slutet. Hindrade mig i alla fall från att se fler än en fyra avsnitt (= en disc, det finns 45) och starta ett maraton jag kommer att ångra imorgon.
Bara fyra dagar kvar till julafton!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har under alla år, eller i alla fall under de år jag vetat om att "Angels" produceras undrat ifall det finns någon möjlighet att lägga in en beställning?
Eller görs "Angels" bara i vip-upplaga?
Skulle givetvis stå för de kostnader denna extra skiva skulle uppbringa....

Helena L sa...

Hehe. Faktorer som tidsbrist och tillgång till tomma skivor har hittills avgjort hur många som fått ett ex... Men det är klart att du får ett!