torsdag, januari 18, 2007

Så så, unga damen

I fredagens Metro Bostad hade Malmöhusmäklarna en egen annonsbilaga där de självklart berättade om det magnifika i att anlita just den mäklarbyrån. Förutom draghjälp av Björn Ranelid (vilket man för övrigt hade kunnat diskutera mer om, det hjälper väl knappast hans trovärdighet och jag kan inte tänka mig att han heller har ett ekonomiskt behov) finns en liten artikel om 19-åriga Lena Myhre, som givetvis sålt sin bostad via Malmöhusmäklarna. Artikeln behandlar Lena Myhres väg till detta beslut, består av fem stycken och i fyra av dem benämns hon som "ung dam". Alltså, det väl sant och så, 19 år är rätt ungt och en dam är av kvinnligt kön. Men ung dam. Jag vet inte.
Jag antar att det handlar om ett stilistiskt grepp för så förbannat dålig fantasi kan man väl inte ha - men det är ett olyckligt, tråkigt och väldigt gubbigt sådant.
Det här är givetvis en detalj i det stora hela och inte många skulle förmodligen reta upp sig så himla mycket, men ändå.
Ett visset löv i trädet är också ett löv.
Filosofiskt så det förslår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag reagerade också på den urbota dumma reklamen! Vilka kålhuvuden har kommit på den och tyckt att den var bra?!