tisdag, januari 16, 2007

Smått och gott...

... jag har försökt att skaffa f-skatt till mitt nystartade företag. Men min handläggare tycker det är mycket märkligt att jag inte bara kommer att ha EN fast kund, så hon funderar på att inte godkänna min ansökan. Man skulle kunna tycka att det är lite märkligt, men tanke på att jag i ansökan angivit "frilansarbete inom journalistik".
... har TV någonsin genomfört en tittaromröstning utan att folk rasat och tusentals inte kunnat komma fram på linjen? Har det någonsin fått några följder, mer än ett par uppslag i kvällspressen? Jag gillar Susanna Kallur. Konkurrensen till både bragdguld och Jerringpris var stenhård i år och Jerringpriset har jag ändå tappat respekten för sedan Magdalena Forsberg under ett par år i princip prenumerade på det, trots att (jag svär) hon vissa år inte ens ställt sig på ett par skidor.
... har precis suttit på jobbet och gnällt över att jag bara kan ta två veckors semester i sommar, men med mörka blickar och gälla röster påpekade mina kamrater att det beror på två veckor i New York, två veckor i Thailand och en vecka i Barcelona. De kan ha en poäng.
... biljetterna till Lucinda Williams på Radio City Music Hall är köpta! 23 mars hoppas jag på "I envy the wind", "Those three days", "Greenville" och ett tiotal andra glimrande alster från den enda sångerskan som platsar på vår hallvägg.
... fastnade framför TV:n igår, men inte med West Wing som brukligt varit under ett par veckor (har för övrigt nått en bit in i säsong 4 nu, Sam har precis lämnat oss) - utan med Tina. Tina. Hela folkets Tina. Håller på att lägga in gamla avsnitt från VHS till DVD. Galet? Visst. Men vilken fantastisk mat! Måste laga råbiff en dag.
... bio ikväll; "De andras liv" på Spegeln. Spannend.

2 kommentarer:

Janne A sa...

Hoppas det blir en strålande konsert på Radio City Music Hall – och kanske också en recension i bloggen?

Helena L sa...

Det är alls icke omöjligt! Sådana upplevelser måste man väl dela med sig av?