tisdag, januari 30, 2007

Ni na ni na na na na

Träffade min gode vän Örjan igår. Det är inte ofta det händer längre, vilket inte är så konstigt eftersom han bor i Stockholm. Våra kvällar på Ölcaféet (vi träffas bara där) handlar alltid om relationer, mat, politik och böcker, i den ordningen (okej, ibland lite musik också). Han har väldigt bestämda åsikter, min gode vän Örjan - och det mesta är både förnuftigt och inspirerande. Med detta sagt vill jag bara nämna hans boktips för kvällen (när vi sågs senast, för ungefär ett år sedan, rekommenderade han Susanna Alakoskis "Svinalängorna", för övrigt): "Scum-manifest", av Valerie Solanas (i översättning av Sara Stridsberg). Jag lade den genast i önskelistan på adlibris.
Men vad jag förstår är det förmodligen ingenting som ligger i Nyamko Sabunis bokhög.

Inga kommentarer: