tisdag, januari 02, 2007

Inför 2007

Fick en utmaning av Mia Friedner (se länkar) att lista fem saker som jag vet eller vill ska hända under 2007. Eftersom varken listor eller ambitioner är speciellt motbjudande begrepp för mig (som sagt) så ställer jag självklart upp:

1) Jag VET att jag ska iväg på minst två, troligtvis tre, resor 2007: New York, Thailand och Barcelona. Inte illa!
2) Jag VILL hålla något av mina nyårslöften. Men mest av allt vill jag bli en god människa.
3) Jag HOPPAS att mitt brorsbarn och alla andra barn får växa upp i en fördomsfri värld, där empati och nyfikenhet är ledord.
4) Jag TROR inte att det blir så, men så länge hoppet finns har livet ändå någon mening.
5) Jag ÖNSKAR mig en stor summa pengar, så att jag kan rusta upp vårt paradis i Tjörnarp och skaffa mig en bil och åka dit mycket oftare än jag gör nu.

(Mias lista: http://miafriedner.blogg.se/291206134959_utmaning_hrsammad.html)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hupp! Finns det ett brorsbarn? Det var som attan...

Måste förövrigt meddela att jag befinner mig på utlandssemester den 23:e. Inget Magic Numbers för mig, alltså.