söndag, november 30, 2008

Grisen har kommit

Okej, det är tur att vi har två frysar.
De är nämligen sprängfyllda.
Idag hämtade vi julagrisen, som förstås är så mycket mer än just julagris.
Nu trängs kotletter, grishals, fläsklägg, sidfläsk, bogbitar, soppben, fläskfilé, revben, stekfläsk och späck med kåldolmar, majskolvar, rabarber, rårörda hallon, frukostbullar, persilja, kräftor, kantareller, kanelbullar och kräftskal med lammstek, lammkotletter, lammgrytbitar och lammrevben, samt det som återstår av nötleveransen i höstas; bog, högrev, ryggbiff, oxlägg och entrecote.
Inte en smula till får vi in.
Det bästa av allt?
Allt är plockat i Tjörnarp, ekologiskt närodlat eller uppfött och slaktat enligt samma regler.
Det är jag stolt över.

2 kommentarer:

Märy sa...

Jag är mycket avundsjuk...det enda jag har i min frys är någon gammal glass, fiskgratäng och kycklingfiléer.
Fan, jag måste hitta ett normalt jobb så att jag kan börja laga mat igen.

Sorkfröknarna sa...

Om jag kunde förstå hur du kan äta så mycket gott, men ändå inte svälla upp som jag gör. Och du skulle bara veta hur mycket glögg jag dricker. Recepten tjejen!!