tisdag, november 18, 2008

Domaren! Vi byter!

Vi handlar ju på Hemköp.
Det skulle man kanske kunna tro är en kvalitetsgarant, men ack nej.
Ett konventionellt utbud, ingen profil som står ut, inte särskilt billiga priser - och ingen större kunskap. Jag har frågat efter i tur och ordning kondenserad mjölk, piri piri, svagdricka och salpeter, med svetten rinnande längs ryggraden och irritationen stigande efter gång upp och gång ner med allt annat än logisk varuindelning.
Frågorna har bemötts med gapande munnar. Irrande blickar. En aura av kom-och-hjälp-mig-att-dö.
Jag betalar gladeligen mer pengar om jag får bra varor och kunnig personal. Jag vill ha eko-satsning, jag vill ha närodlat, jag vill ha glada grisar och frigående höns.
Jag vill ha ett utbud som inte förutsätter att man aldrig lagar något annat än spaghetti med köttfärssås eller shake-and-bake.
Jag vill ha kvalitet, matglädje, engagemang.
Hejdå, Hemköp.

3 kommentarer:

A N N I K A sa...

Själv älskar jag Ica Maxi i Nacka. Trots deras köttfärsskandal... De har allt du efterlyser. Kan shoppa där i timmar!

Märy sa...

Jamen herregud!
Hemköp...*stön* Förstår inte hur du lyckas laga så underbar mat när du handlar där. Men det kanske är just därför du är så duktig.
De butiker som har bra utbud är Ica Maxi - Västra hamnen
Coop - Jägersro

Helena L sa...

Jo, men det ligger ju inte precis inom promenadavstånd... Det får bli ändrade rutiner, det är helt klart i alla fall!