måndag, juli 04, 2005

ThaiWay!

Har börjat den nya veckan och mitt nya liv med att inte äta frukost. Stupid. Frukost är det viktigaste målet på dagen.

Vår personalmatsal serverar idag gulasch med kokt potatis till lunch. Jaha, tänker ni, det är väl gott? Ja, svarar jag, det är det kanske - men inte i juli. En egen gulasch som fått puttra länge en kylig söndag i februari (längtar!) - absolut. Men nu vill jag ha grillat och sallad eller pastasallad. Eller något.

Så det blir till att dra till ThaiWay och vräka i sig thailändskt till lunch. Inte så nyttigt som man kunde hoppats, men betydligt bättre än mycket annat.

Var går gränsen för dålig och bra mat? Hur noga måste man vara?

När jag solade igår brände jag mig precis vid naveln. Varför? För att det var den delen av magen som stod längst ut.
När inte hela magen blir jämnt solbränd längre är det dags att tänka om.

Eller tänka, helt enkelt.

Om jag bara inte plötsligt känt mig så sugen på saltlakrits.

Inga kommentarer: