måndag, juli 18, 2005

Mac-problem

Alltså, jag älskar mac och kommer aldrig att byta till PC-skit, men ibland är inte världen medveten om genialiteten. Till exempel i fallet blogspot. Ingenstans fungerar programmet optimalt. Se här:


Hemma (ny iBook)

Internet Explorer - går inte att lägga in bilder, länkar eller formatera text. Ändå bästa alternativet.

Safari - samtliga funktioner fungerar, men allt står på något asiatiskt språk. Om man inte vet precis var man ska trycka är man lost in the blåst. Jag kan inte ändra det och det händer inte på någon annan sida. Mycket märkligt.


Jobbet (äldre mac, OS 9.2)

Internet Explorer - går inte att lägga in bilder, länkar eller formatera text. Inte heller kan man få se en preview innan inlägget publiceras. Kass.

Netscape - allt fungerar. Bästa alternativet på jobbet. Dock är det inte den webbläsaren jag normalt använder och den tar liksom över allt, så om man senare skriver något i till exempel adresslisten i Explorer så kommer bokstäverna ändå i Netscape (som vid det tillfället inte ens behöver att ha ett fönster öppet).


Jag antar förstås att det finns de som har större problem här i världen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*Pling*
Dagens i-landsproblem......

A N N I K A sa...

Hehe. Precis vad jag skulle skriva, hockey...