onsdag, juli 13, 2005

Hemma tidigt

Det har varit för varmt för att blogga de senaste dagarna... lägg därtill att jag gjort mer på jobbet idag än jag någonsin gjort en onsdag i juli, kan jag säga. Förmodligen mer än jag gjorde på hela juli månad förra året. Förstår inte var denna ambition kom ifrån...

Inte mycket händer i juli. Jag gillar egentligen inte juli. Ingenting har öppet, inga konserter direkt, inga tv-serier, inga biopremiärer av vikt, inga skivsläpp - alla har bara semester och resten av oss får snällt luta oss tillbaka och acceptera detta icke-tillstånd. Livet står på fet paus under hela denna döda månad mitt på året. Blä.

Men jag har i alla fall äntligen läst ut Änglar och demoner. Nu lät det som om jag inte gillade den alls. Men det gjorde jag. Den var bättre än Da Vinci-koden, som jag ändå tyckte om. Men alltså, man ska ju inte förvänta sig en livsomvändande läsning direkt. Det är en deckare men en intelligent sådan. Oavsett sanningshalten i allting runtomkring (hur orkar folk bry sig så mycket?) så är det ofta tankeväckande och intressant. Allt är väl heller inte lögn. En bra bok alltså, särskilt i denna sömniga tid.

Har kommit på mig själv med att plötsligt gilla Sex and the city. Vi diskuterade serien en gång i bokcirkeln och Lisa sade då att den sista säsongen är så mycket mer än de första. Huvudpersonerna är äldre, de har varit med om mer och en har barn och en är skild och det är inte bara sex sex sex, även om det naturligtvis har sin plats. Egentligen är det intressanta med Sex and the city reaktionen serien framkallar från manshåll. Jag känner ingen man som inte hatar Sex and the city. Några av dem har följt Rederiet, andra Melrose Place och de flesta Dallas, men detta - DETTA - är det värsta som sänts på TV. Jag förstår det inte men finner det intressant. Själv har jag aldrig direkt fångats av Sex and the city och har aldrig följt serien (förrän nu!) - men den har inte direkt upprört mig. Sex and the city har helt enkelt bara varit något jag valt bort i skvalet.
Fråga er varför den är så upprörande för män. Och lämna svaren bland kommentarerna på detta inlägg.

Nu tar jag tag i bokcirkelsboken (Priset på vatten i Finistère). Bara två veckor kvar till nästa möte. No probs.

1 kommentar:

A N N I K A sa...

Jag har minst två manliga vänner som ÄLSKAR Sex and the City, och Johan har gillat de få avsnitt han råkat se (han har precis, för första gången, fått kabel-tv... snacka om u-landsuppväxt...).

Priset på vatten i Finistere läste jag förrförra sommaren. Passar utmärkt i juli - det händer egentligen ingenting, men detta ingenting är sköönt skrivet.