söndag, juli 03, 2005

Grannsämja

Årets första dopp, om man undantar kallbadet i mars, är nu avklarat! Jag kan inte med bästa vilja i världen påstå att det var speciellt varmt - men det är någonting med vatten och sommar som är svårslaget. Rogivande även när man får andnöd av den plötsliga kylan.

Ännu en sommardag till handlingarna, således. Låg på gräsplätten i Västra Hamnen i ett par timmar och kan nu gå till jobbet imorgon utan de vanliga kommentarerna om min bleka hy. Ett ständigt skämt annars (det är det här med att våga vägra solen igen).

Under eftermiddagen har jag dessutom haft nöjet att bekanta mig lite med grannarna på mitt livs första gårdsfest. Eller gårdsgrillning snarare. 85% tanter och roliga stories från förr. Tydligen gick tåget till Falsterbo här längs Carl Gustafs väg, med hållplats precis utanför. Vid mitt bord satt fem tanter, varav fyra bott i huset sedan det byggdes 1950. Den femte var lite mer rookie, hon har bara bott här i 50 år. Tänk att stanna så länge på samma ställe. Det kommer nog ingen att göra igen.

Kanske lite sorgligt.

Men ändå inte.

Inga kommentarer: