lördag, juli 02, 2005

Kan inte gå hem

Hur klarar folk av att gå hem? Jag är helt värdelös på det. I tisdags skulle vi ta en eftermiddagsöl på Pickwick, vi blev utslängda halv ett. I torsdags var jag visserligen hemma, men korkade glatt upp en flaska vin till åt mina vänner klockan tolv, för inte skulle de väl gå så tidigt? Igår var det after work på Gatan, kom hem halv två. Men det behöver inte vara sprit inblandat, det är en princip jag följer genom hela livet. När min kusin döpte sin son gick alla andra hem vid två på eftermiddagen, jag och Richard stannade naturligtvis till sju. Alla släktkalas - vem är sist kvar? Vår familj.

Vad handlar det här om? Rädsla för att missa något? Rädsla för att vara ensam? Rädsla för att något trevligt helt enkelt någon gång måste ta slut?

Jag vet inte. Men något är i alla fall fel.

Och har man dessutom vänner som är likadana är kampen alltid lika hård vem som egentligen blir kvar till sist...

Inga kommentarer: