onsdag, maj 09, 2007

Se upp i spåren

Min arbetsplats har fått motionsnippran. En tävling har inletts som går ut på att man i lag om fyra ska förbättra sin kondition under ett halvår och tydligen är så många som 25 lag - 100 anställda - anmälda och testade.
Själv deltar jag självklart inte, det här med tävlingar har aldrig legat för mig.
Men jag skulle förstås behöva förbättra min kondition, det är helt klart. Rätt radikalt också. Jag har krampkänning i vaden nästan varje korpmatch och tycker mig ana en viss andfåddhet under den snabba promenaden till bussen varje morgon - det är ju inte klokt. Inte heller kan jag längre ha en skjorta jag med förtjusning bar så sent som i New York utan att luckorna som bildas mellan knapparna blottar både vitt skinn och... ja, fettvalkar. Så nu har jag, i sann Malmström-anda (dessa egenskaper försvinner inte bara för att man råkar byta namn), börjat förbereda mig för konditionsträning.
Jag har alltså beställt en bok.
Kom igång med löpning heter den, kommer i slutet av maj.
Sådana här projekt kräver planering och tajming, tycker vi Malmströmare - det går inte att kasta sig ut i vad som helst.
Men om en månad flyger jag som en raket runt Pildammarna.

Inga kommentarer: