lördag, maj 26, 2007

Saker som gör mig lycklig

Utan inbördes rangordning och spontant påkomna:
Stunder under en konsert så magiska att allting runt om faller i mörker och glömska
Doften av jord om våren i Tjörnarps odlingslotter
Värdelös kunskap
Eftertänksamma diskussioner
Att höra en skiva för första gången och inte kunna sluta lyssna
Ett varmt bad om vintern
Ostbrickor
Att vakna på natten av att min älskade i sömnen lägger armen om mig
Julen
Att ett kort ögonblick ta ett steg bakåt och betrakta mina närmaste vänner, djupt inbegripna i en diskussion om ingenting alls
När MFF gör mål
Listor
Laga mat på riktiga, gärna hem- eller åtminstone närodlade råvaror
Gå på bio
Hetsiga diskussioner
Att se frön växa till plantor
Formuleringar så vackra eller perfekta att de känns självklara
Riktigt gott vin
Att skratta så jag gråter
West wing
Doften av grönska efter ett sommarregn
Beundran
Första grillmaten på sommaren
Minnen
Doften av nymalt kaffe
Spela fotboll
En överraskande kärleksförklaring
Höstens första melankoli
Resor
Delikatessbutiker som Möllans ost
Bilden av Tjörnarp med sin röda stuga, sina grusvägar, kohagar, bärbuskar och odlingar
Tryggheten i att ha en familj jag älskar och som älskar mig tillbaks
Att vara på precis samma våglängd som någon annan
Första söndagssteken på hösten
Kräftskivor
Att planera; resor, middagar, renoveringar, inköp - vad som helst
Känslan av att vara övertygad om att man kommer att älska samme man resten av ens liv
Människor som kan förmedla sin passion inför någonting
Att följa en tv-serie jag verkligen gillar

Inga kommentarer: