onsdag, maj 30, 2007

Bloggtips

Anna skriver för övrigt en blogg som får mig att sjuda av mysighet. På ett positivt sätt alltså. Morgnar som den här, när matminnena visserligen gör mig lycklig men ögonen är trötta och halsen som en skorsten - kan jag dagdrömma mig bort till Familjen Jensens hus, med blommor i trädgården, nybakade bröd och myshörnor med Märta Tikkanen. Då blir jag avundsjuk.
Vass penna, har hon också förresten. Dessutom känsla för nyanser och detaljer, två åtråvärda egenskaper för en skribent.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej men... Så glad jag blir, tack! *mallig*

Ta till dig att jag bl a från din blogg, förutom i litteraturen, finner nya vägar, nya tankar, för att skriva!

Det skrivna ordet är makt, njutning och frihet - ett andningshål. Om än bara om vardag och på bloggnivå.

/Anna