torsdag, juni 07, 2007

Sluta grogga, börja jogga

Som ännu ett steg närmare löpträning har jag nu specialdesignat en helt bisarr samling låtar som ska hjälpa mig att hålla reda på de intervaller jag enligt Runner's World bör följa slaviskt. I fyra veckor ska man börja med ett gå i rask takt under tio minuter (låtar: Fattig bonddräng, Idas sommarvisa, Gente di mare, Careless whisper), omväxlande jogga och gå 30 sekunder i taget i sammanlagt 15 minuter (låtar: Vi kommer att dö samtidigt du och jag, We are the world, Ramlar, Heal the world, When will I be loved) och så avsluta med fem minuters rask promenad (låt: Heal the world).
Jag vet överhuvudtaget inte hur det här gick till, mer än att jag absolut inte ville ha med sådant jag gillar på riktigt (förknippa Dylan med blodsmak i munnen? Nej tack) i blandningen. Det var hemskt vad märkligt det blev till slut.
Vad ska folk tro?

Inga kommentarer: