lördag, juni 02, 2007

Belöning

Sov länge efter en sen after work igår och var tvungen att aktivera mig för att inte få den där känslan av ännu en lördag som sprang förbi som jag kommit till att hata. Monterade alltså cd-hyllan som stått i sitt paket i någon månad och började det digra men för registernördar som jag sprudlande arbetet med att organisera om skivsamlingen än en gång. Det kanske inte låter som ett digert arbete, men tänk er tolvhundra skivor som stått i alfabetisk ordning, genreordning och kronologisk ordning men just nu är uppdelade i kategorier som innefattar Dylan, Wiehe, mina favoriter, makens favoriter och därefter tre olika kategorier där vi tycker mindre och mindre om skivorna för varje del (de vi gillar minst och alltså sällan spelar står följaktligen längst ner i hyllorna), plus specialkategorier som visor, musikaler, fotbollsmusik, årets skivor, skivor med blandade artister (svenska för sig och engelskspråkiga för sig) - och ni förstår att vår samling är en djungel för den oinvigde. Ibland måste man flytta om för att undvika att av slöhet spela samma skivor gång på gång - ögonen söker sig automatiskt till den punkt i hyllan där man vet att de står. Så nu ligger alla skivor i olika högar i biblioteket och väntar på att jag ska bestämma mig hur jag ska kategorisera dem...
Under tiden belönar jag mig själv med två skivor nybakat bröd med ost och ett stort glas mjölk.
Det blev en bra dag, det här också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förutom att brödet naturligtvis ser riktigt smarrigt ut, så har du/ni VÄLDIGT snyggt kakel i köket!