torsdag, november 02, 2006

Winter wonderland

Det är en vacker vinterdag idag. Bitande kallt, men klarblå himmel och vindstilla. Vart tog hösten vägen? Ifjol var det knappt sommar men fantastisk (och lång) höst, innan livet gick i ide ett halvår, gömt bakom en snöhög. I år - lång och vacker sommar, men ingen höst. Jag som gillar hösten mest av allt.

Förkylningen har nu övergått i fas 2, där huvudet inte längre känns som en sprängd slemboll utan rätt lätt, medan näsan är täppt så det stänker om det. Nästa fas: slemhosta på morgonen.
Positiv utveckling, alltså!

Dessutom - hör det inte vintern till att vara förkyld? Jag fick en nostalgismocka imorse när jag trevade i vinterjackan efter en bit papper att snyta mig med medan jag huttrande väntade på bussen.

Jingle all the way!

Inga kommentarer: