torsdag, november 09, 2006

Ung kvinna Sydsvenskans nya sportkrönikör?!

Enligt Resumé är Anja Gatu mycket nära att bli Sydsvenskans nya sportkrönikör när nu Åke Stolt går i pension ett par år efter att han skulle gjort det (åldersmässigt). Anja Gatu är 24 år och har varit på tidningen i perioder, senast över sommaren 2006. Hon har också skrivit i Expressen och jobbar nu som frilans.
Min uppfattning om Gatu är att hon är en duktig skribent och besitter den typen av tuffhet som i min värld är uppfriskande men som i många gamla gubbkorridorer, speciellt i sportens värld, säkert kan uppfattas som påträngande. Hon kommer, om hon anställs, tillföra ett yngre perspektiv och dessutom ett mer genusmedvetet sådant.
Anställs Anja Gatu som sportkrönikör på Sydsveriges största morgontidning går Sydsvenskan, för första gången på mycket länge, i täten av utvecklingen. Det gör mig väldigt väldigt glad. Ett lysande val!
Läs Resumés artikel här: http://www.resume.se/nyheter/2006/11/09/anja-gatu-pekas-ut-som-sto/index.xml

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, blir det hon så måste det vara en högoddsare!? Jag letar i minnet men kan inte påminna mig att jag läst något av Anja Gatu – än. Måste ändra på det. För övrigt: typiskt att det är Resumé och inte Journalisten som håller koll.