måndag, november 27, 2006

Vi är vänner, vi är friends

Det blev en helg fylld av mat och dryck men ingen vila och det är skönt med vardag igen.
I fredags paella hos en arbetskamrat - och dessutom glögg, pepparkakor med mögeloströra och ugnsrostade nötter (med råsocker, sambal oelek, salt och honung - en höjdare, för övrigt). Trevligt som tusan, precis som det brukar vara när vi arbetskamrater träffas. Det finns en självdistans och en humor i det gänget som är rätt svårslagen.
Lördagen tillbringade jag i köket från morgon till kväll men det blev en utsökt middag och en förbannat bra kväll med nunnorna, det var länge sedan vi träffades allihopa och bara vi. En svängom salsa som grädde på moset var lika roligt som oväntat. Mer om den maten senare.
Trots en något seg start blev det en trevlig kväll också på söndagen. Kroppkakor (mitt livs första) med smält smör och lingon, tillsammans med musikergänget.
Så nu sitter jag här som en uppblåst pösmunk och undrar vart helgen tog vägen, men konstaterar i nästa andetag att jag lyckats umgås med alla jag tycker bäst om (utanför familjen, of course) - förutom bokcirkeln.
Det är ju smått fantastiskt.

Inga kommentarer: