måndag, november 27, 2006

Sömnlös

För några veckor sedan fastnade jag alldeles i Krig & Hågkomst. Vi har den i dvd-box. Bara det.
Trots att jag skulle upp klockan sju för att hinna till jobbet dagen efter kunde jag inte sluta titta och mest av allt ville jag veta hur det skulle gå för Pug och Pamela för det är något med kärlekshistorier som alltid fascinerat mig, särskilt om den ena parten är klart äldre än den andra. I det här fallet, Pug spelades av en åldrad Robert Mitchum, var det mannen som till slut valde den yngre kvinnan, men förhållandet var ju det omvända i filmen "Laddat möte", där Susan Sarandon till slut får sin James Spader.
I alla fall, jag visste ju egentligen hur det skulle gå för Pug och Pamela för jag har sett Krig & Hågkomst fyra eller fem gånger förut, men lik förbannat kunde jag inte sluta titta. Så jag satt uppe till halv fyra den natten, fast vid tv:n.
Det var då jag bestämde mig för att inte titta på tv i sovrummet om det inte sänds något jag verkligen verkligen vill se. Och ingen dvd.
Men det löftet tog slut igår.
Hela dagen och sedan efter hemkomst på kvällen låg jag klistrad vid Krönikan, igen (fjärde gången jag ser om den).
Krönikan är riktigt bra.
Jag har fem avsnitt kvar, det kan bli en lång måndagskväll.
Familjen From är mina favoriter.

1 kommentar:

freddieoskar sa...

Hej hej!
Googlade desperat efter något sätt att få tag på de magnifika tv-serierna Krigets Vindar och Krig och hågkomst på DVD, och fann då din blogg. Snälla, snälla en fråga bara: Hur får man tag på Krig och hågkomst på DVD? Det verkar ju helt omöjligt..tacksam för svar, / hälsningar Fredrik
mailto fredrikb.johansson@gmail.com