måndag, mars 27, 2006

Skräphelg med höjdpunkter

Bah, lönehelger brukar vara skräphelger. Och helger där man förlorar en timme är inget man längtar efter precis. Så det blev som det blev.

Fredag: lääängtade efter öl och det blev Pickwick med alldeles för mycket folk och det var trevligt men dumt för jag gillar egentligen inte att vara bakis på lördagar.

Lördag, dag: småbakis men okej, Cia lyfte min dag med förslaget att åka till Plantagen. Köpte påskliljor, en röd blomma man inte kan begära att jag ska komma ihåg namnet på, lökar till annan röd blomma jag inte heller minns namnet på, två minikaktusar, två vackra krukor och fröpåsar med persilja, dill, basilika, gräslök, tomat och chilipeppar. Jag har aldrig odlat någonting från grunden förut. Känns grymt nervöst. Men jag antar att man lär sig av varje års misstag och har alltså inga större förhoppningar.

Lördag, kväll: middag hos mamma och Lasse tillsammans med svärföräldrar. Fler lördagar borde egentligen innehålla generös och gördig gratismat med trevligt sällskap. Meny: västerbottenost i mördeg, ädelostgratinerade kycklingfiléer med ungsbakade rotfrukter, hemmagjord glass med varma jordgubbar. Helgens absoluta höjdpunkt.

Söndag: pizza, cheezeballs, coca, "When Harry met Sally", "Bara en dag" och "Vänner". Sunk sunk sunk.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Kolla in vilken film jag sunkade med! (På min blogg.)

Anonym sa...

Dina föräldrar får gärna laga middag åt mig någon gång. Om de skippar jordgubbarna, vill säga...