torsdag, mars 23, 2006

Onsdag

Vissa onsdagskvällar faller liksom bara på plats. Eller, alltså, det gäller såklart inte bara onsdagskvällar. Men ändå.

Igår kom jag hem till i princip färdiglagad middag bestående av stekt sill från hoddorna, kokt potatis och remouladesås. Så gott så gott. Med sprickfärdig mage vandrade jag sedan iväg ett par hundra meter för att ta en av stans bästa kaffe latte på Holmgatan tillsammans med en höggravid Hockey - herregud vad nära det är nu förresten. Hem igen, lurar i öronen - Beth Orton åh denna Beth Orton - recension klar och sedan ner i säng för att avsluta bokcirkelsboken "Lagt kort" av Joan Didion. Sedan ännu en kaptiel i den formidabla "Fans" av Fredrik Strage, denna gång avsnittet om Agnetha Fältskog och hennes holländske stalker. Han skriver bra, Strage, och temat fans är rätt tacksamt. Fans är ju galna. De flesta människor tycker jag är galen och jag, jag har bara en bråkdels engagemang om man jämför med de riktigt hängivna.

Anyways, en förbannat bra kväll och inte en minuts tv-tittande. Sedär, det går ju.

Inga kommentarer: