tisdag, mars 14, 2006

Misslyckanden all over



Den 10:e januari vägde vi in oss i jobbets viktklubb. Alltså en helt privat sådan - bara menad att inspirera och motivera. Varje tisdag lägger vi 10:- i en pott som den som gått ner mest för veckan får.

Självklart satte vi också mål. Första delmålet är den 28:e mars. Min målvikt är då den nedre linjen i diagrammet här ovanför. Den linjen som jag alltså inte alls är i närheten av.

Min enda tröst är att den som gått ner mest sedan vi började har gått ner 1,2 kg. På nio veckor. Vår viktklubb är ett skämt. Jag är ett skämt. Nu får det fanimej bli andra bullar.

Bara vintern kan försvinna så.

9 kommentarer:

A N N I K A sa...

Kanelbullar?

Helena L sa...

He he. På dinkelmjöl!

Windstorm sa...

Du menar väl snarare färre bullar?

Anonym sa...

jag fattar inte diagrammet... Vad står 1, 2, 3.. osv. för? Första delmål? Första dagen i månaden???? Namnge bitte dina värde-axlar!!! Och var är strecket som visar din målvikt? Borta...

Helena L sa...

Eh. Alltså, strecket som visar min målvikt utgör botten på diagrammet. Och x-axeln visar veckor. Vecka 1, 2, 3 osv. Klart som korvspad!

Anonym sa...

Men alltså du får ju anmäla dig på piggelin http://www.balthazar.nu/piggelin/

Där får man så fina motiverande gröna staplar när man motionerar och så kan man tävla mot sina kompisar. Jag är tex helt desperat inställd på att träna idag, eftersom min syster redoviasr många fler minuter än jag för bara den senaste veckan!

(Det känns f.ö helt overkligt för mig att du, av alla små smala, skulle behöva gå ner i vikt. Men jag antar att vi blivit äldre och lagt på oss en del trivselvikt. Ähum. Både du och jag.)

A N N I K A sa...

Kan bara hålla med Mia. Vaddå Helena gå ner i vikt? Du är ju smal. Och tjugofyra år sisådär. Eh.

Lisa sa...

Alltså, jag vill inte vara klyschig men: GI! GI! GI! Det är oslagbart.

Anonym sa...

GI? Finns det något som är mer överskattat??? Ät mindre fett och motionera mer säger jag!
Jag misstänker att det är folk som inte vill göra avkall på sin njutartillvaro som tar till med GI-metoden.
"Man kan ju äta massor med fett bara man slutar med kolhydrater."
"Bara man undviker öl och dricker litervis med vin av vin går man ner i vikt!"
BAH!