onsdag, februari 27, 2008

Film och så

Äntligen en skjuts uppåt i bioåret. Igår There will be blood, idag Sweeney Todd - en fyra och en trea. Tim Burton är ju som vanligt en mästare på stämning, bilder, nerv och miljöer - men sorry, en film som sjunger sig igenom i princip alla repliker kommer till slut att få mig att vrida mig i fåtöljen. Med eller utan Johnny Depp.

Inspirerad av besöken var jag så tvungen att fluffa rakt in på discshop för att beställa lite filmer:

Sleepy hollow (Tim Burton), En studie i brott (Alfred Hitchcock), Holiday (Nancy Meyers), La vie en rose (Oliver Dahan), Elizabeth (Shekhar Kapur), Seven (David Fincher) och - en film jag inte tänkt på sedan jag var typ tolv och älskade sekvensen när Rob Lowe tränar upp sig för comeback - Youngblood (Peter Markle)!

För alla smaker, som synes.

Inga kommentarer: