måndag, februari 25, 2008

Att planera är a och o

Jag är en sucker för förrätter på restaurang. Hemma lagar vi inte det särskilt ofta (man skulle kunna fråga sig varför och det gör vi också), men jag skulle varje dag i veckan hellre äta förrätt än efterrätt. Lite ost och dessertvin, däremot - så blir kampen jämnare.
I alla fall.
Om mer än en månad ska jag träffa några gamla arbetskamrater för middag på Svea och mitt förrättsminne från den enda gången jag ätit där tidigare var så starkt att jag omedelbart efter att restaurang hade valts kastade mig in på hemsidan för att reka.
Mitt minne svek mig inte.

Heta kandidater i dagens läge:
gubbröra på kavring, varm getost med honung & rödbetscrudité, blandad grönsallad i senapsmarinad med Västerbottenost & tomat, inlagd sill med kavring, Västerbottenost, creme fraiche & lök eller carpaccio på biff med ruccola, parmesan, rostade pinjekärnor & tryffelmarinad.

Va?! Svea, baby!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååh, det vattnas i munnen! Jag har aldrig varit på Svea...jag får nog dra med mig D dit en kväll. Han kan faktiskt gottgöra mig för att han har varit borta och åkt skidor i en vecka....

A N N I K A sa...

Personligen skulle jag glatt äta bara ett par förrätter och sedan avrunda med en riktigt bra efterrätt. En strategi som vi kör hemmavid ibland när vi känner oss på festhumör. Yum!