onsdag, februari 06, 2008

5

Fem år.
Går tydligen otroligt fort.
Den 6 februari 2003 gick jag tillsammans med Anna och Glenn bakom scenen på Restaurang Smak på Konsthallen för att prata med någon i bandet - men själv jag kom förstås att prata mer med den svartklädde sångaren med lockigt hår, svart mössa och skäggstubb.
Innan jag visste ordet av sjöng han If you see her say hello i mitt öra och kvällen blev sen, natten blev sen och Glenn fick till slut handgripligen kastas ut ur min lägenhet sedan han somnat på soffan mitt i Original Harmony Ridge Creekdippers andra skiva.
Två katter, en flytt, ett bröllop, massor av resor och tusentals gemensamma minnen som får det att vattnas i munnen senare - så sitter vi här.
I varsin fåtölj.
Hemma.
Kärleksfullt påminnande varandra om åren bakom oss.
Tiden går verkligen fort ibland.

2 kommentarer:

Anna sa...

Grattis till er, och kärleken!

Anonym sa...

Herregud! Redan fem år!?
På denna tid har jag lyckats avverka 1 pojkvän, 1 sambo, otaliga jobb, 1 utbildning samt en herrans massa lösnummer.....
Men grattis grattis och hoppas att det blir många lyckliga år fram över.