fredag, februari 29, 2008

Bye bye

Det har börjat ringa en del försäljare från England i sådana där typiska investera-nu-och-få-fyrahundra-procents-säker-avkastning-samtal.
Man blir lite trött på det efter ett tag. Jag har slutat gå i klinch med dem - och till chefens stora glädje kopplar jag inte in dem till honom heller. Mitt senaste samtal utvecklade sig typ såhär:

halvautomatisk kvinnoröst
- Good afternoon, do you speak english?

jag
- No, I don't. I'm sorry.

halvautomatisk kvinnoröst
- Is there anyone who does?

jag
- I'm afraid not, sorry.

halvautomatisk kvinnoröst, nu med viss tvekan:
- Okey... Bye bye.

Så ska slipstenen dras!

7 kommentarer:

Tea-Louice sa...

Hej hej!
Du missar väl inte Come on: Marknad! på söndag?

Konst- och designmarknad, öppet 11-16.

http://comeonmalmo.blogg.se

Anna sa...

Skickligt!

Anonym sa...

*asgarvar*

Anonym sa...

Ahhhhhhhhhhh!!!!!!!
Lysande!
M

Anonym sa...

Jag får samma samtal här på jobb. Men oftast är det indier eller något med halvtaskig engelska som säger något på en sprakig linje. Men jag kommer ta efter ditt exempel. Låter bra!

A N N I K A sa...

Det är ju en lysande idé! Kan man på något sätt tillämpa den på telefonförsäljarna hemma också? De där som ringer för att man står med i kundregister - för NIX-registrering är så klart fixad. Blir så trött på dem (också): förr i tiden var ju telefonförsäljarna åtminstone lite intresserade av att kommunicera, men de senaste gångerna har de bara rabblat en förskriven text i rasande tempo... Man kanske ska be dem ta den på engelska??? :o)

Helena L sa...

Be dem ta det på engelska! Ha! Det ska jag köra från och med nu! Briljant.