tisdag, september 11, 2007

Med tummarna välhållna

Det har varit svårt att engagera sig i de precis påbörjade världsmästerskapen i Kina, sittandes i ett land utan något som helst intresse i ämnet. Men nu är jag, lagom till den svenska premiären, påläst, inspirerad och mycket förhoppningsfull. Jag tror inte att det bär hela vägen den här gången heller, men om Therese Sjögran får det internationella genombrott hon varit värd i många år vore jag mer än nöjd.

Efter 2-2 mellan USA och Nordkorea kan egentligen allt hända, om nu Sverige vinner mot Nigeria i öppningsmatchen. Åh! Precis i skrivande stund gjorde Victoria Svensson 1-0!

Jag förbannar detta otyg att lägga VM i länder som ligger så placerat att matcherna sänds på min arbetstid.

Diskussionen om att lägga stora mästerskap i diktaturer alls kan vi däremot ta en annan gång.



Uppdatering: 1-1, en bjudning i slutet - inte precis en drömstart. Både USA och Nordkorea lär bli svårare matcher. Isch.

Inga kommentarer: