fredag, september 21, 2007

Listgodis för de lata

Många tankar rusar runt just nu och jag orkar inte riktigt bena ut dem, så det får bli en lista idag istället. Det var ju faktiskt ett tag sedan... (frågorna snodda från Mary).

Hur gammal är du om fem år? 34
Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mina kära arbetskamrater, som jag kommer att sakna mycket mycket.
Hur lång är du? 167
Vilken är den senaste filmen du sett? Shit, det var faktiskt ett tag sedan… Men det var nog en film från 1956 med Paul Newman som Rocky Graziano (Somebody up there likes me) på TCM.
Vem ringde du senast? Min make, som lät yrvaken.
Vem ringde dig senast? En kund.
Hur löd det senaste sms:et du fick? Hej! Jag saknade dig! Kul att din man kom dock – och ha det underbart i Thailand… Kram!
Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms
Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda (två gånger) sedan 23 år tillbaka.
När såg du senast din mamma? I lördags, när vi var på Bondens marknad tillsammans. Ska på middag dit ikväll också.
Vilken ögonfärg har du? Eh. Vet faktiskt inte. En blandning.
När vaknade du i dag? 07.17 – snoozade till 07.55…
Vilken är din favoritjulsång? Åh! Endast de som känner mig förstår vilken ångestframkallande fråga detta är. Spontant älskar jag (jag menar verkligen älskar) Fairytale of New York med Pogues, Please come home for christmas med Etta James, I’ll be home on christmas day med Elvis Presley, White christmas med Darlene Love, Christmas song med Nat King Cole, många av de svenska psalmerna är väldigt vackra och sedan är ju Daddy’s drinkin’ up our christmas med Commander Cody en klassiker också.
Vilken är din favoritplats? Tjörnarp och New York.
Vilken plats föredrar du minst? Sverigedemokraternas partihögkvarter.
Vad skrämde dig om natten som barn? Jag har alltid varit rädd för att det ska börja brinna, min morfar (som jobbade för Tele Llarm) fick hålla ett långt föredrag för mig om hur brandvarnare fungerade för att lugna mig.
Vad fick dig verkligen att skratta senast? När min vän Mary sade enchilada istället för inshallah igår kväll (extremt internt). Helt allmänt är det många som får mig att skratta och de som inte får mig att skratta får mig heller inte att stanna.
Hur stor är din säng? Hm. 160, tror jag.
Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar; Powerbook of course.
Sover du med eller utan kläder på dig? Helt utan, hemma i alla fall.
Hur många kuddar har du i sängen? 3-5, beroende på om min make somnat i soffan eller inte.
Hur många landskap har du bott i? Endast ett och fler lär det inte bli.
Vilka städer har du bott i? Malmö. Höllviken kan absolut inte räknas in i denna kategori.
Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor (med strumpor innanför).
Vilken är din favoritglass? Är inte stormförtjust i glass och äter det sällan. Men Mövenpick chocolate chip är fantastisk.
Vilken är din favoritefterrätt? Äter inte så mycket efterrätter heller, en chokladbit till kaffet räcker. Hellre ost efter maten.
Tycker du om kinamat? Sådär. Okej.
Tycker du om kaffe? O ja.
Vad dricker du till frukost? Kaffe och gärna ett glas apelsinjuice.
Sover du på någon särskild sida? Magen eller på sidan, vänd från sängmitten och mot fönstret. Självklart har jag alltså en speciell sida av sängen - hur skulle det annars se ut?
Kan du spela poker? Njae. Jag tycker inte det är speciellt kul.
Tycker du om att mysa/kela? Ja, det är klart.
Känner du någon med samma födelsedag som din? Nix. Men min pappas kusin fyller år dagen innan…
Vill du ha barn? Ja, absolut.
Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite tyska.
Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
Föredrar du havet eller en bassäng? Havet. Tycker mycket om insjöar också.
Äger du dyrbara smycken? Nej.
Vilket är ditt favoritprogram på tv? Guuuud. Svår fråga. Spontant: Vita Huset, Sopranos, Seinfeld – men jag hade verkligen kunnat räkna upp minst tio till som jag tycker är grymma.
Kan du rulla med tungan? Ja.
Sover du med gosedjur? Nej, om man inte räknar min katt Elvis, som brukar ligga på husses sida av sängen när jag somnar.
Vad har du för ringsignal? För närmsta vännerna: Quit playing games (Backstreet Boys), för mamma: Save your love (René & Renato), för pappa: In the mood (Glen Miller), för maken: Roses are red (Bobby Darin) och för övriga: Muppet show.
Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej, om inte någon av mina föräldrar gömt undan något i ett skrymsle jag inte känner till.
Vad har du närmast dig just nu som är rött? En prislista.
Kan du byta olja på bilen? Nej, eller – jag har aldrig testat men fått berättat för mig hur man gör. Vi får väl se när det blir aktuellt (förmodligen inte).
Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.
Vilken var den senaste boken du läste? Tätt intill dagarna av Mustafa Can.
Läser du dagstidningen? Ja, jag läser sporten, nöjet och kulturen varje dag (och skumläser rubriker i övriga). På helgen läser jag det mesta, framför allt söndagsbilagan med feature och lite längre reportage. Nu pratar jag om Sydsvenskan, alltså. Någon annan dagstidning läser jag inte.
Prenumererar du på någon veckotidning? Fokus. Och Elle Mat & Vin och Offside, som kommer mer sällan.
Vilken radiostation lyssnade du till senast? P4.
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En annonsbokning. Spännande liv, detta.
När var du i kyrkan senast? För ganska precis ett år sedan (23 september) – på mitt eget bröllop.
Hur länge har du campat som längst i ett tält? Två veckor, skulle jag tro. Min mamma och hennes man hade husvagn när jag var liten och yngre – barnen fick sova i tält (ville alltså sova i tält, speciellt i tonåren så man fick vara lite i fred…).

Inga kommentarer: