tisdag, september 25, 2007

Börja packa

Vi åker till Thailand på fredag. Fredag middag. Två veckor ska vi vara borta, två veckor av vila, mat, böcker och sakta mak.
Idag frågade min arbetskamrat om jag börjat packa.
Jag skrattade så jag grät.

För övrigt har jag alltid undrat hur man börjar packa. Alltså, när jag packar lägger jag fram allt jag ska ha med mig och sedan trycker jag ner det i väskan, stänger den och ställer ut den i hallen.
Börjat packa?
Lägger man ner ett plagg om dagen då?

Däremot har jag bestämt mig för vilka böcker som följer med; Karin Boye: Kallocain, Joan Didion: Ett år av magiskt tänkande, Sara Stridsberg: Drömfakulteten, Rosamond Smith (Joyce Carol Oates): Ormöga, Anna Gavalda: Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans, Jonathan Safran Foer: Extremt högt och otroligt nära samt Isabel Fonseca: Begrav mig stående.
Jag har inga illusioner om att hinna läsa alla, men lite att välja mellan får man väl ha?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha det så himla skönt!!! I love Thailand! Just Jonathan Safran Foers Extremt högt och otroligt nära läste Per när vi var där, han gillade den. Jag har inte läst den än. Jag läste Mustafas mammabok som var underbar.
kram och hör av dig när ni e hemma igen!
/Lena