måndag, september 24, 2007

Lööööve






















Igår var det ett år sedan vi gifte oss. Ett år. 365 dagar, påstod jag - min make trodde mer på 345, men så hade han också haft huvudet fullt av idéer kring hur han bäst skulle uppvakta sin fru på denna högtidsdag.
Valet var ju annars rätt enkelt.
Mat. Äta mat. Laga mat. Dricka till mat. Umgås kring mat. Prata med mat i munnen.
Så, kantarelltoast till förrätt och så en helt ljuvlig höstgryta med kålrabbi, rotselleri, palsternacka, morot, svamp, lagerblad, enbär, kryddpeppar, nejlika, rödvin, grädde, en fin bit fransyska och till grund en mustig mörk buljong - blev det. Tillsammans med en flaska Zenato Ripassa (Valpolicella).
Sedan espresso i bröllopspresentmaskinen (från mig till oss), egen äpple-/kanellikör eller limoncello.
Jag har ju sagt det!
Min väg till lyckan går som en autobahn genom tarmarna.

Inga kommentarer: