måndag, augusti 06, 2007

Thaitanic

I nya Elle Mat & Vin finns ett uppslag med Thaiskafferiet - allt du inte visste att du behövde (och ni undrar varför jag älskar denna tidning, bah!), vilket ju passar ypperligt då ska åka just till Thailand i slutet av september.

Jag har aldrig varit en stor fan av thaimat, mer som det-är-gott-när-
jag-väl-äter-det-men-det-blir-inte-ofta-och-jag-lagar-det-aldrig-själv. Denna lista kunde jag dock förstås inte motstå (nu kan jag förvisso inte motstå några listor, oavsett vad de handlar om).

Så, inköpslista i Thailand:

Torkad chili, chilisås, fisksås, torkade limeblad, räkpasta, tamarind, jordnötsolja, ostronsås och, självklart, diverse kryddor.

Det ska nog bli bra det här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ajj, varför släpa med sig det ända från Thailand? Ner på Möllan med dig och köp istället färska kryddor och ingredienser! Eller så köper man helt enkelt med sig en färdiglagad rätt för 35 spänn så slipper man slava i köket.

Helena L sa...

För att vara hemmafru är du osedvanligt slö...