torsdag, augusti 16, 2007

Nöff nöff

Har jag nu skrivit ett långt inlägg om att ta matlagningen tillbaka till grunden är det väl inte mer än rätt att göra det på allvar.
Så nu har jag bestämt mig för att köpa en gris. En hel blir väl lite överdrivet, men jag pratade med styckmästarn och ska nu göra en lista på vad jag vill ha - och får dessutom vara med i själva styckningsprocessen! Ska bli spännande.
Ser nu framemot en lång kväll med näsan i kokböckerna...
... och blev såklart tvungen att beställa två nya för att vara väl förberedd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Måste tipsa om www.mossgarden.se där kan du köpa kravmärkt kött till bra priser :-)

Anonym sa...

www.mossagarden.se ska det vara... dessutom fantastiska grönsaker mm visst det är lite dyrare men MYCKET godare och det blir så mycket roligare att laga GOD mat :-)

Helena L sa...

Ja, jag har faktiskt prenumererat på grönsakslådor från dem förut, men till slut föll det på att det blev så väldigt långt till stället man hämtade dem på. Lathet, visst, men man är ändå inte mer än människa...
Köttet ska jag kolla upp, men jag är tveksam till om man köpa hela eller halva grisar av dem.
Tack för tipset dock!