tisdag, februari 13, 2007

Live baby live

Dags att ta tag i konsertvåren då... En del intressant och en del halvintressant finns att fundera på.

DET HÄR SKA JAG SE, BASTA
12 mars, Kris Kristofferson (KB, Malmö)
23 mars, Lucinda Williams (Radio City Music Hall, New York)
26 april, Rickie Lee Jones (KB, Malmö)
29 april, Madeleine Peyroux (KB, Malmö)
2-5 maj, Mikael Wiehe & Ebba Forsberg sjunger Dylan (Victoriateatern, Malmö)

DET HÄR VILL JAG SE, MEN...
16 mars, Pete Yorn (Roseland Ballroom, New York)
17 mars, Jerry Seinfeld (Palace Theatre, Albany)
17 mars, Levon Helm (Beacon Theatre, New York)
22 mars, Merle Haggard, Willie Nelson & Ray Price (Radio City Music Hall, New York)
24 mars, Bettye Lavette (B.B. King's Blues Club, New York)
27 mars, Robyn Hitchcock (Knitting Factory, New York)
2 april, Bob Dylan (Forum, Köpenhamn)
28 april, Tomas Andersson Wij (Mejeriet, Lund)

4 kommentarer:

Lisa sa...

"På TV: Heroes". Nänä. Nänä. Du kollar väl inte på det? Jag måste säga att jag aldrig förr blivit så sjukt besviken och förvånad. Jag trodde att det skulle vara bra på superhjälte vis - istället är det en massa kassa skådisar som ser gripna och dramatiska ut hela tiden. Framför allt Peter och Nicky stör jag ihjäl mig på, men även gamle Felicity-favvisen som spelar snäll Polis. Blö, säger jag, Blö!

Lisa sa...

Alltså, inte sjukt besviken och förvånad på DIG givetvis, utan på serien. (Om det inte framgick...)

Anonym sa...

Rickie kommer juh till KB! Date?

Windstorm sa...

Hmm, lyckades inte få biljetter till KK på KB :-(

Det blir i alla fall TAW på Victoriateteatern. Och svartrockaren i mig bokade genast The Mission på KB i slutet av mars.

Annars grymt mycket konserttillfällen den här våren, men tyvärr ännu mer tentor, jourpass och dåligt med stålar.