måndag, februari 19, 2007

Bokrea

Huvudet knastrar, öronen susar och snoret rinner, men jag försöker att hålla mig vid gott mod och i alla fall konstatera att det kunde varit klart värre med tanka på att halva min kollegiala styrka ligger hemma med hög feber och influensa. Så icke jag.
Trots allt var jag förstås tvungen att trösta min förkylda själ med lite beställningar från kommande bokrea... Som seden varit de senaste åren köpte jag faktiskt inte en enda roman (läser bara pocket numera, om inte boken är för ny och åtråvärd för att vänta) - och inte heller kokbokssidan kändes helt lockande. I år blev temat istället: odling. Följande skapelser når snart mina vinterkylda fingrar:
Jordens täppor, Prismas stora örtabok, Beskärning - trädgårdsexpertens bästa råd & tips, Trädgård i kruka, Cityodling, Grönsakslandet, Uteplatser i trädgården, Grönt och gott från trägården, Växter för balkong och uterum samt De bästa växterna för tomt och trädgård.
Detta kompletterat med Jan Gradvalls kokbok Svenska köket, första Harry Potter-boken, en liten sak av Anna-Lena Brundin (Det svider lite) och min egen favorittitel Den välmående katten - en livsnjutares ABC ger mig en stark känsla av bredd och galenskap.
Undrar om mina vänner vill kännas vid mig längre?

Inga kommentarer: