torsdag, februari 22, 2007

Fler beställningar...

Ååååh, vad jag är svag. Det var ju bestämt, hugget i sten, oåterkalleligt - att jag inte skulle köpa fler böcker för tillfället. Med så många lockande berättelser på nattduksbordet har jag bara inte tiiiid med fler. Det blir så stressigt och även om man läser en bok som är fantastisk så letar sig blicken mot högen och nästa stora UPPLEVELSE. Nästa nästa nästa, bara sedan, inte nu.
Men, alltså.
Bodil Malmsten. När hon rekommenderar något, i det här fallet ger hon till och med ut boken på sitt förlag (jaha, säger cynikern - det kanske är just därför hon talar sig så varm för den, men jag tror inte Bodil Malmsten fungerar så, jag tror att hon ger ut boken för att hon själv tycker den är värd ett bättre öde än anonymitetens) - då kan jag bara inte stå emot.
Så det blev en beställning till på adlibris. Och jag menar, om man ändå ska beställa en så... varför inte fler, önskelistan är ju så lång.
Facit: Alicia Erian: Kärlekens brutala språk (nya bokcirkelboken), Monika Fagerholm: Den amerikanska flickan, Johnny Cash: Johnny Cash - och så grunden till detta övertramp då; Ben Watt: Patient.

Uppdaterar nu listan till höger här på bloggen ("på nattduksbordet") men undantar i ordningen de böcker jag bestämt mig för att ta med till New York (Cash, Erian, Tim Adams: I huvudet på John McEnroe och Anna Gavalda: Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans).

Bodils blogginlägg och utdrag ur Ben Watts bok: http://www.finistere.se/blogg/entry.asp?ENTRY_ID=689

1 kommentar:

Lisa sa...

Strunta i "Jag skulle vilja att någon...". Däremot gillade jag "Tillsammans är man..." av samma författare. Blev hur besviken som helst på "Jag skulle vilja..."