onsdag, februari 01, 2006

Hatar hatar hatar den här tiden på året

Alltså, ärligt. Jag är så trött på den här vintern. Trött på kylan, trött på snön, trött på slasket, trött på min vinterjacka, trött på att ständigt vara småsjuk, trött på att vandra omkring med tio kilo kläder på mig, trött på att vara blek, trött på sallad som inte smakar något, trött på att bara överleva.

Har tillbringat min andra sjukdag med att ligga med datorn i knäet och titta på Tinas senaste säsong i Mat. Inspelad i somras, men sol och glittrande hav i varenda bild...

Bara två månaders konstant mörker kvar nu.

Sedan kan det bli en till.

Eller två.

2 kommentarer:

Knegarn sa...

läs min låt om den hemska vintern på:

http://hem.passagen.se/fusserman/sommartillapril.htm

Anonym sa...

kom till kattalonien! Här skiner solen! Å vi saknar dej!