fredag, oktober 06, 2006

Vakna, för tusan

Okej, NU är det höst. For real. Dags alltså att gnugga sommargruset ur ögonen och börja ta tag i allt det där som domnat bort under de senaste månaderna.
Filmer, till exempel. Den listan har jag inte uppdaterat på farligt länge.
Böcker (okej, här gjorde jag en uppryckning i Barcelona, det gör jag för övrigt alltid av någon anledning).
Skivor. Jag vill så himla gärna ha Solomon Burkes nya, jag är säker på att jag kommer att älska den.
Och så är det ju dags att sätta glögg! Så att vi hinner med en omgång till innan jul, det går mycket glögg hemma hos familjen Lindgren - och det är oktober redan, för bövelen.
Jag blir helt matt bara av att tänka på alltihop.
Men gud vad jag blev sugen på glögg, förresten.

PS. Nej, jag har inte glömt bort träningen (men nu var det väl ändå glögg vi pratade om?)!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sätta glögg...? Ok, nu har jag nog missat något. Gör man det? Eller rättare sagt - HUR gör man det?

Helena L sa...

Åh, lite svagdricka, potatis, ingefära, socker och annat smått och gott, ner i en spann med lock och sedan vänta i tre veckor utan att röra något. Sila och klart!
Ska jag maila receptet till dig? Jag har även en fantastisk julsnaps som smakar som Becherovka (men bättre) - som förvisso bara tar två dagar att göra så det är inte så bråttom...

Anonym sa...

Jag tar gärna receptet på julsnaps! Har inte tålamod att vänta i tre vecor innan jag kan smaka....;)