torsdag, oktober 26, 2006

Kläder

Det var länge sedan jag var i ett sådant klädshoppingstim som nu. Är det hösten? Det faktum att jag har råd? Om detta bryr jag mig föga. Det kan alltså vara mitt humör det handlar om, men det känns som om det finns fler butiker än någonsin i Malmö nu. Igår öppnade Weekday som kommer att bli ett himmelrike för den som gillar jeans (och orkar prova ett par hundra par) - och den lilla Monki i Storgatans galleria kan bli en detaljfavorit. Många coola t-shirts och linnen, men det känns kanske inte som rätt säsong.
Dessutom - har inte MQ ryckt upp sig? Inte fullt så konventionell som vanligt utan lite coolare. Jag gillar MQ. Jag gillar Åhléns också. Jag gillar alla affärer som har Esprit på hyllorna.
Åh, ljuva höst. Klädernas absoluta högtid!

Inga kommentarer: