måndag, oktober 16, 2006

Söndag

Söndag. En magisk dag. Särskilt igår, när hösten var som vackrast utanför fönstret men kylan av en vinter som närmar sig slog emot en när man öppnade balkongdörren.
Det var på många sätt en perfekt söndag igår. Lite trött och slö men mer tillbakalutad än utmattad. Såg veckans avsnitt av Tinas kök fem gånger och bestämde mig genast för att köpa en röklåda, insåg att det knappast är det enda jag behöver utan valde under några timmar omsorgsfullt ut en espressomaskin och en dvd-spelare (bilder nedan), en kyl/frys och en extra frys.
När så maken kom hem i bröllopskostym efter fotografering tog jag fram grilljärnet och stekte på rostbiff, laddade in pommes frites och fluffade till en bearnaisesås med smör - en härligt fet söndagsmiddag. Lagom färdigäten till Sopranos.
Sedan hackade jag ner gräslöken från balkongen och frös in, diskade och fick för en gångs skull somna bredvid den jag älskar.
Åh härliga söndag!

Inga kommentarer: