torsdag, oktober 12, 2006

Hur funkar det?

Jag blir extremt konfunderad och aningens besviken över vilka låtar som plötsligt dyker upp i huvudet på mig under en dag, framför allt vad det gäller uppdelningen låtar jag gillar/ogillar. Däremot är jag en aning stolt över hur mycket skit jag lyckats lagra i min hjärna under de här 28 åren... Idag har jag nynnat på: "I can jive" (Jerry Williams), "Vita vidder" (Family Four), "O Carl Gustaf" (Kerstin Dellert), "Öppna din dörr" (Tommy Nilsson), "Var nöjd med allt som livet ger" (Björnen Baloo), "Bells will be ringing" (Etta James), "Sällskapsresetrudelutten" (okänd), "Jag ska bli fri" (Wiehe & Totta), "Jag drömde i natt att jag hade en katt" (Rasmus på luffen) och "Return to sender" (Elvis Presley).

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh, my good vilken jukebox oh förlåt, ipod heter det väl numer, du är!
Men visst är den en hemsk upptäckt när man plötsligt märker att man går och nynnar på någon kass låt. Själv har jag råkat ut för både Schnappi och Boten Anna.