onsdag, oktober 18, 2006

Bodil

Bodil Malmsten är klart en av mina favoriter. Eller, alltså, hon tillhör den kategori av mina favoriter som jag inte vet så värst mycket om eller har läst eller sett så mycket av – utan bara instinktivt känner mig berörd och imponerad av. En annan sådan är Bo Widerberg. Och Paul Auster. Men båda de har jag ändå sett och läst mycket mer av än av Bodil Malmsten.

Men. Nu är det som det är. Och det här är ett av de senaste inläggen på Bodil Malmstens blogg, lysande i all sin enkelhet:

"Råd till den som inte har läst Pamuk.
Läs Istanbul före Snow - Snö, Neige, Sne, Schnee eller vad det nu blir på det språk som vi som inte kan turkiska läser Orhan Pamuk på. (Konstig mening, men eftersom jag är van att uttrycka mig mycket mer obegripligt och ändå bli förstådd i Finistère så får den stå. Det är en blogg det här, ingen Nobelpriskanditatur.)"

Min typ av humor.

Inga kommentarer: